ARA

14 Kasım 2012 Çarşamba

Windows 7 Exe Hatası


Sistemi geri yüklediğinizde ve bilgisayarınızı yeniden başlatıp güvenli modda çalıştırdığınız halde hiç bir exe uygulaması çalışmıyorsa aşağıdaki söyleyeceklerimi uygulamanız gerekiyor.
Aynısı arkadaşımın başına geldi ve registry kayıtlarını gözden geçirmek istedim. Yalnız regedit de bir exe dosya olduğu için o da çalışmıyordu. Komut istemine dahi girilmiyordu. Windows explorer’la c:\windowsklasöründen regedit.exe dosyasınıregedit.com olarak kopyaladığım halde regedit.com registry editürünü açmıyordu. Bundan dolayı antivirüs programı ve görev yöneticiside çalışmıyordu.
Arkadaşımın bilgisayarında registry kayıtlarının bozulmuş olabilceğini düşündüm ve hangi kaydı düzeltmem gerektiğini öğrendim. Düzeltmem gereken kayıt HKEY_CLASSES_ROOT\.exe içindeContent Type değişkeniymiş. Bu değişkeni application/x-msdownload olarak yapmalıymışım. Daha sonra kendi bilgisayarımda ilgili anahtara gelip “Export” (Dışa aktar) seçtim ve dosyaya bir isim verdim.
Oluşan dosyayı usb belleğine kopyalayım diğer bilgisayara gittim. Usb belleğini arkadaş bilgisayarına taktım ve az önce oluşturduğum registry dosyasına çift tıkladım. Artık bütün exe dosyaları çalışıyordu. Daha sonra bilgisayarı yeniden başlattım ve virüs taraması yaptım. Çözüm bu kadar basit arkadaşlar. Windows 7 için gerekli olan registry dosyasına buradan ulaşabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder