ARA

16 Nisan 2017 Pazar

16 Nisan 2017 Referandum Sonuçları, Seçim Sonuçları

16 NİSAN 2017 REFERANDUM SONUÇLARI

16 Nisan 2017 Pazar günü Anayasa değişikliği için sandık başına giden seçmen referandum sonuçlarını merak ediyor. Referandum sonucu ne oldu, evet mi yoksa hayır mı çıktı? 2017 seçim sonuçlarını sizlere buradan aktaracağız. İşte 16 nisan referandum sonuçları...

Ak Parti hükümeti tarafından yapılan anayasa değişikliği referandumu 16 nisan 2017 tarihinde gerçekleştirildi ve vatandaş 16 nisan pazar günü sandık başına gitti. Anayasa değişikliği için EVET ve HAYIR oyu kullanan seçmen sandıktan hangi sonucun çıktığını merak ediyor. Anayasa değişikliği kabul edildi mi? Yoksa HAYIR oyları mı kazandı? İşte Türkiye geneli 16 Nisan 2917 seçim sonuçları...

% 51,3 EVET

% 48,7 HAYIR


SANDIK SAYISI: 174.052
AÇILAN SANIK SAYISI: 0

İSTANBUL 2017 SEÇİM SONUÇLARI
% 0,0 EVET
% 0,0 HAYIR

ANKARA 2017 SEÇİM SONUÇLARI
% 0,0 EVET
% 0,0 HAYIR

İZMİR 2017 SEÇİM SONUÇLARI
% 0,0 EVET
% 0,0 HAYIR

REFERANDUM NEDİR?

16 Nisan 2017 pazar günü yapılan seçim yani referandum nedir? Neden 16 nisadan da seçim oldu, neden sandığa gidildi? 16 Nisan 2017 pazar günü yapılan referandumda Türkiye’de başkanlık sisteminin ve yeni anayasa maddeleri için sandığa gidildi... Yani yeni başkanlık sistemi için EVET yada HAYIR oyu kullanacağız...

16 nisan günü yapılan seçimde 18 maddelik anayasa değişikliği oylanacak ve halk isterse yani EVET oyu çıkarsa anayasa onaylanacak. HAYIR oyları çok çıkarsa mevcut düzen devam edecek...

Referandum bildiğiniz gibi anayasa değişiklikleri ve yeni yasaların kabulünde halk oylamasına giderek halkın konu hakkındaki kararının nihai sonuç olarak kabul edildiği oylama işlemidir.

HANGİ PARTİLER EVET DİYOR?
AK PARTİ VE MHP Evet oyu kullanacak. Fakat MHP bölünmüş durumda bu nedenle MHP'nin bir kısmı Hayır oyu kullanacak...

HANGİ PARTİLER HAYIR DİYOR?
CHP
HDP
ve
MHP'nin bir kısmı hayır oyu kullanacak...

16 nisan 2017 referandum sonuçları açıklanır açıklanmaz burada olacak. Türkiye geneli oylama sonuçları ile İl il referandum sonuçları, ilçe ilçe detay sonuçlar ve geçmiş seçim sonuçları karşılaştırma ekranları ile referandum sonuçları bu sayfada olacak.

REFERANDUM SONUÇLARI SAAT KAÇTA AÇIKLANACAK?
Referandum sonuçları akşam saat 17.00 dan sonra açıklanacak. Çünkü oy verme işlemi saat 17.00 da tamamlanacak. 17.00 dan sonra sandıklar açılacak ve oylar sayılacak. Seçim sonuçlarının tamamlanması 00.00 ı bulacaktır...

0 yorum:

Yorum Gönder